Selasa, 26 Januari 2016

Seperti Tidak Wujud

http://static.inilah.com/data/berita/foto/1134632.jpg


Berhentilah menangis
Kerana tidak ada yang sudi mendengar
Tahanlah kesakitan
Kerana tidak ada yang akan membantu
Matilah bersendirian
Kerana tidak ada yang peduli

Engkau bukan sebahagian dari kami
Engkau hanyalah nyawa yang tidak bernilai
Darah mu tidak sama dengan kami yang lain
Semua yang berlaku berpunca dari diri kamu sendiri
Jangan kamu cuba memanggil-manggil kami.

"Dunia ini luas dan bebas
Berusahalah sendiri."
Pekik si sombong!

Aku memimpin untuk mengumpul harta buat
diri aku sendiri, bukan untuk fikirkan kamu,
Aku menjadi Agmawan untuk meraih nikmat
dunia yang tebrbatas dan sementara, bukan
semata-mata keikhlasan dan kebaikan.
Aku menjadi pemikir, menulis dan berkarya
adalah untuk kaya dan dilihat bijak,
bukan hanya perlu melindungi kamu dan mengadili kamu.
Aku diberikan kekayaan adalah untuk menikmati
hasil susah payah aku, bukan untuk mensyukuri dengan memberi
Kerna diberi ilahi.

Engkau yang seperti tidak wujud.
Sesaat engkau didengari, beribu tahun
Engkau dilupakan.
Sudahlah jangan berharap dari yang berjauhan
apalagi yang berdekatan.

Mereka semua tidak tahu kewujudan kamu.
Mereka tidak sama dengan kamu.
Mereka berdarah lain,syurga yang lain,
Kuburnya lain,  matinya pun lain.

26012016

Tidak ada komentar:

Posting Komentar